وبلاگ

جدیدترین خبرهای نمایشگاه E3 2019

جدیدترین خبرهای نمایشگاه E3 2019

رویداد E3 2019 امروز با اعلام خبرهایی رسمی درباره تازه‌ترین بازی‌های EA آغاز شد. همچنین طی 24 ساعت گذشته اخبار جدیدی درباره این رویداد منتشر شده است.

اما همچنان باید منتظر شنیدن خبرهای جذاب و هیجان انگیز زیادی از این رویداد باشیم. ما هم سعی داریم این مطلب را دائماً بروزرسانی کرده و شما را در جریان وقایع “نمایشگاه سرگرمی الکترونیکی” از جمله لیست بازی‌های معرفی شده در این رویداد قرار دهیم.
در دو هفته اخیر شایعاتی درباره ده‌ها بازی شنیدیم که یکی از این بازی‌ها – Watch Dogs 3: Legion – هم در دسترس عموم قرار گرفت. روز گذشته هم خبرهایی درباره یک بازی جدید از George R.R. Martin و From Software شنیده شد.
هر چند نشت این اطلاعات باعث اسپویل شدن خیلی از غافلگیری‌های E3 شده اما با این وجود در آخر این هفته چندین خبر جدید خواهیم داشت از جمله: شایعات جدید درباره سری جدید بازی Fable، جزئیاتی درباره برنامه‌های جدید اسکوئر انیکس برای بازی جدید Avengers و همچنین معرفی کنسول نسل جدید شرکت مایکروسافت.
در هر صورت طی سال‌های متمادی E3 همیشه بزرگترین رویداد در عرصه گیمینگ بوده و چه در یک هتل، مرکز همایش یا محلی در‌هالیوود برگزار شده باشد، مهم‌ترین رویداد سال در این صنعت است که در آن گیمرهای سراسر دنیا جمع می‌شوند تا از جدیدترین خبرها درباره کنسول، کامپیوتر، گوشی موبایل و هر آنچه به گیمینگ مربوط است مطلع شوند.
E3 مخفف کلمات Electronic Entertainment Expo (نمایشگاه سرگرمی الکترونیکی) است و هر چند نام آن در سال‌های اخیر تغییری نکرده اما کنفرانس‌های مطبوعاتی که در این رویداد برگزار می‌شوند، دستخوش تغییراتی شده اند بنابراین در ادامه یک بررسی سریع و مختصر از این کنفرانس‌ها خواهیم داشت.

E3

نمایشگاه 2019 Electronic Entertainment Expo به اختصار E3 2019 به صورت رسمی در روز سه شنبه 11 ژوئن (21 خرداد) شروع می‌شود و در 13 ژوئن به پایان می‌رسد. اما این تاریخ‌ها فقط مربوط به بخش کوچکی از نمایشگاه کلی هستند که در Los Angeles Convention Center برگزار می‌شود.
در واقع اولین رویداد بزرگ در E3 2019، EA Play است که روز شنبه هشتم ژوئن در Hollywood Palladium آغاز به کار کرد. در این روز شاهد پخش تریلرهای مختلفی از جدیدترین عناوین EA بودیم.
همچنین احتمالاً بین رویداد مربوط به EA Play در روز شنبه و افتتاحیه سه شنبه صبح، یک رویداد مطبوعاتی برای مایکروسافت در عصر یک شنبه برگزار می‌شود و نمایندگان شرکت‌هایی مثل بتزدا، اسکوئر انیکس، یوبی‌سافت و نینتندو هم سخنرانی‌هایی خواهند داشت. PC Gaming Show، یوبی‌سافت و اسکوئر انیکس همگی روز دوشنبه در E3 کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت.
انتظار می‌رود که گیمرهایی که بلیط این رویداد را تهیه کرده‌اند بتوانند از جمعه تا پنج شنبه در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
زمان سخنرانی: زمان سخنرانی EA Play در این رویداد تمام شده است. این سخنرانی روز شنبه 8 ژوئن ساعت 9:15 قبل از ظهر در Hollywood Palladium شروع شد.
پیش از این برنامه‌های EA برای سال 2019 در وبسایت رسمی این شرکت اعلام شده بود. بنابراین کنفرانس مطبوعاتی E3 این شرکت بیشتر درباره گیم پلی هر یک از این عناوین بود.
Star Wars Jedi: Fallen Order برجسته‌ترین محصول Respawn Entertainment بود که کمی شبیه به بازی ویدیویی Uncharted با شمشیر نوری و قدرت‌های The Force به نظر می‌رسید. این توسعه دهنده خبری از بازی Titanfall 3 نداد اما انتظار می‌رود که بازی Apex Legends Season 2: Battle Cry از دوم جولای وارد بازار شود.
EA Sports در این نمایشگاه بازی‌هایی مثل FIFA 20 و Madden 20 را به نمایش گذاشت و فصل چهارم Battlefield 5 و بازی The Sims 4: Island Living هم در دنیاهایی بسیار متفاوت با نسخه‌های قبلی عرضه می‌شوند.
هر چند EA Sports سورپرایزهای چندانی برای این کنفرانس نداشت اما انتظار می‌رود که بازی Dragon Age 4 از تیم توسعه BioWare طرفداران را غافلگیر کند. همچنین، هنوز هیچ خبر خاصی از شرکت‌های PopCap (که برای بازی Plants vs Zombies شناخته شده است) و Ghost Games که سهامداران جدید Need for Speed هستند، شنیده نشده است.
زمان سخنرانی: دوشنبه 10 ژوئن ساعت 6 عصر (به وقت منطقهٔ زمانی اقیانوس آرام یا PT)
پس از عرضه بازی Kingdom Hearts 3 در ماه ژانویه که مدتها منتظر آن بودیم، تقریباً هیچ خبر خاصی از اسکوئر انیکس شنیده نشد. اما به نظر می‌رسد که این شرایط در E3 تغییر کند.
با توجه به توییتی که ماه می در توییتر Marvel’s Avengers منتشر شد، اطلاع داریم که در این رویداد یک بازی از Crystal Dynamic را خواهیم دید همچنین Final Fantasy VII Remake که اخیراً در رویداد State of Play شرکت سونی شاهد معرفی آن بودیم.
بعلاوه در جریان هستیم که اسکوئر انیکس در حال کار روی XI S: Echoes of an Elusive Age – Definitive Edition و همچنین Dragon Quest Builders 2 برای کنسول نینتندو سوییچ است که این موضوع در رویداد Nintendo Direct که ابتدای سال جاری برگزار شده بود، اعلام شد.
به غیر از این بازی‌ها انتظار می‌رود که در این رویداد خبرهای بیشتری درباره اپیزود جدید Life is Strange 2 و همچنین DLCی Kingdom Hearts III بشنویم. همچنین ممکن است اسکوئر انیکس از وقت خودش در این رویداد مطبوعاتی برای صحبت کردن درباره Just Cause 4 و Oninaki استفاده کند. اما به این زودی نمی‌توان انتظار شنیدن خبری درباره Final Fantasy 16 را داشت.
زمان سخنرانی: یکشنبه 9 ژوئن ساعت 1 عصر (PST)، 4 عصر (EST) و 9 عصر (BST)
تا این لحظه در بین سه کنسول ساز مهم تنها حضور شرکت مایکروسافت در E3 2019 قطعی شده است. از این جهت فرصتی برای مایکروسافت فراهم شده تا درباره Xbox جدید این شرکت به اسم رمز Project Scarlett صحبت کند و شاید همین موضوع باعث شده که شرکت سونی از حضور در این رویداد خودداری کند.
هر چند هنوز دقیقاً مشخص نیست که مایکروسافت در این رویداد چه سخت افزاری را معرفی می‌کند اما احتمال می‌رود که شاهد شنیدن خبرهایی درباره سرویس جدید استریمینگ مایکروسافت به نام XCloud باشیم و همچنین اخبار جدید درباره سرویس عضویت Xbox Game Pass که طی 12 ماه اخیر رشد چشمگیری داشته است.
بعلاوه ممکن است شرکت مایکروسافت دمویی از HoloLens 2 پخش کند؛ مثل چند سال پیش که سخت افزار جدیدش را با Halo 5: Guardians معرفی کرد.
در زمینه بازی هم پیش بینی می‌شود که استودیوهای مایکروسافت با عرضه بازی‌هایی مثل Gears 5، Halo Infinite و مثل همیشه یک عنوان جدید از Froza در این کنفرانس ظاهر شوند.
ماه پیش شرکت مایکروسافت خبر از کسب مالکیت چند استودیوی جدید از جمله The Initiative، Undead Labs، Playground Games، Ninja Theory و Compulsion Games داد بنابراین انتظار می‌رود که بزودی شاهد معرفی برخی از پروژه‌هایی باشیم که این کمپانی‌ها روی آنها کار کرده اند.
زمان سخنرانی: یکشنبه 9 ژوئن ساعت 5 و نیم (PT)
غیر از برنامه‌ها و طرح‌های شرکت سونی، در جریان هستیم که قرار است بتزدا یک رویداد معرفی در E3 2019 داشته باشد که زمان آن نزدیک به زمان رویداد سال گذشته است. از این جهت انتظار می‌رود که از روز یکشنبه 9 ژوئن خبرهای بیشتری درباره عناوین منتشر شده توسط این شرکت سازنده و ناشر بازی‌های رایانه‌ای بشنویم.
این احتمال وجود دارد که خبرهایی درباره آپدیت عنوان‌های قدیمی مثل The Elder Scrolls Online و Fallout 76 بشنویم که دو مورد از مهم‌ترین بازی‌های این توسعه دهنده در سبک MMO هستند؛ همچنین بازی Doom Eternal که توسط شرکت همکار Bethseda، iD Software توسعه داده شده است.
علاوه بر آیتم‌های ذکر شده ممکن است خبرهایی درباره بازی‌های رایگان و موبایلی بتزدا مثل Elder Scrolls Blades هم منتشر شود که قرار است اواخر سال جاری عرضه شود همچنین The Elder Scrolls: Legends که یک بازی کارتی رایگان است.
اما ظاهراً قرار نیست بتزدا برای بازی Elder Scrolls VI که جدیدترین نسخه از سری Elder Scrolls است و همچنین پروژه علمی تخیلی بلندپروازانه اش، Starfield که در E3 2018 تریلری از آن منتشر شده بود، تریلرهای جدیدی منتشر کند.
Todd Howard تهیه کننده استودیوی بازی سازی بتزدا در رویداد PAX East اعلام کرد که برای صحبت کردن درباره این بازی‌ها خیلی زود است و از همه خواست که صبور باشند. بتزدا برای بلیط‌های این رویداد یک مسابقه آنلاین برگزار کرده که به هر برنده 2 بلیط رایگان اهدا می‌کند.
زمان سخنرانی: –
متاسفانه شرکت سونی امسال در جشنواره E3 شرکت نمی‌کند و اعلام کرده که سعی می‌کند اخبار بازی‌ها و سخت افزارهای جدید خودش را از طریق یک منبع دیگر اعلام کند. بزودی اطلاعات بیشتری درباره این منبع خبری جدید خواهیم داشت و باید همچنان منتظر شنیدن خبرهای جدید درباره The Last of Us Part II، Death Stranding و Ghost of Tsushima باشیم.
زمان سخنرانی: دوشنبه، 10 ژوئن ساعت 1 عصر (PT)
شرکت یوبی‌سافت قطعا در رویداد E3 امسال شرکت می‌کند. این شرکت توسعه دهنده و منتشر کننده بازی‌های کامپیوتری برای سال 2019 محصولات زیادی دارد از جمله The Division 2 و Trials Rising که بین فوریه تا مارس 2019 منتشر خواهد شد اما هنوز عنوان سایر بازی‌هایی که این شرکت در سال جاری روانه بازار می‌کند مشخص نیست.
یکی از بازی‌های این شرکت که در سال جاری منتشر خواهد شد Skull and Bones است که یک بازی اکشن دریایی است و به نظر می‌رسد که تا حدی دنباله روی سبک بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag باشد. شرکت یوبی‌سافت هنوز تاریخ دقیق انتشار این بازی را اعلام نکرده اما احتمال داده می‌شود که این کار را در سخنرانی اصلیش در E3 2019 انجام دهد.
این احتمال هم وجود دارد که خبرهای بیشتری درباره بازی Beyond Good and Evil 2 منتشر شود و حتی بتوانیم نگاهی هم به گیم‌پلی این بازی داشته باشیم که البته این خبرها هنوز تایید به رسمی نرسیده‌اند.
به غیر از این دو بازی شایعاتی شنیدیم مبنی بر این که یوبی‌سافت سه الی چهار عنوان AAA را بین مارس 2019 تا مارس 2020 منتشر خواهد کرد. اما با توجه به اطلاعاتی که تا این لحظه در دست داریم مطمئن هستیم که قرار نیست در سال 2019 شاهد انتشار سری جدیدی از بازی Assassin’s Creed باشیم.
زمان سخنرانی: دوشنبه 10 ژوئن ساعت 10 صبح (PT)
اگر از گیمرهای PC هستید قطعاً برنامه‌ی PC Gaming Show که برای پنجمین بار برگزار می‌شود، برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت.هنوز کاملاً مشخص نیست که در این رویداد 2 ساعته چه بازی‌هایی معرفی می‌شوند اما اگر روال کار مثل سال‌های گذشته باشد احتمالاً شاهد معرفی چند بازی مستقل (سبک Indie) خواهیم بود که با توجه به اینکه معمولاً در این 2 ساعت اخبار سخت افزارهای جدید هم اعلام می‌شود، وقت چندانی به معرفی این بازی‌ها اختصاص داده نمی‌شود.
کاربرانی که تمایل دارند از منزل این رویداد را دنبال کنند، می‌توانند از طریق twitch.tv/pcgamer یاFacebook و یا YouTube این برنامه را مشاهده کنند.

E3
در رویداد سال گذشته چند بازی سبک indie مثل Neo Cab و Maneater معرفی شدند و همچنین عناوین برجسته تری مثل Stormlands از Insomniac و Warframe: The Sacrifice از Digital Extremes. انتظار می‌رود که در رویداد امسال هم شاهد شنیدن چنین خبرهای مهمی باشیم.
ممکن است در نمایشگاه امسال نسل جدید PS5 و Xbox Two هم معرفی شوند اما برای گیمرهای کامپیوتری هم خبرهای زیادی در راه است.
زمان سخنرانی: سه شنبه 11 ژوئن ساعت 9 صبح (PT)
هر چند شرکت سونی در رویداد امسال حضور نخواهد داشت، اما نینتندو به احتمال زیاد در این رویداد حضور پیدا می‌کند که این حضور ابتدا به صورت مجازی در Nintendo Direct خواهد بود و بعد در غرفه این شرکت در West Hall.
اما از نظر بازی‌هایی که نینتندو در سال جاری عرضه می‌کند احتمالاً خبرهایی درباره Pokemon Sword and Shield خواهیم شنید که قبلاً گفته شده بود تا پایان سال 2019 روانه بازار می‌شود، همچنین بازی Link’s Awakening Remake و Mario Maker 2.
بعلاوه امیدواریم که اخبار بیشتری درباره بازی Animal Crossing on Nintendo Switch بشنویم که در سال 2018 معرفی شد و تاریخ انتشار آن، سال 2019 اعلام شد.
به غیر از این دو بازی، اطلاع داریم که این شرکت در حال توسعه بازی‌های Luigi’s Mansion 3 و Fire Emblem Three Houses است که تاریخ انتشار دومی ماه میلادی آگوست ذکر شده است مگر اینکه دچار تاخیر شود. ممکن است نینتندو از این فرصت برای به نمایش گذاشتن شخصیتی جدید در قالب یک بسته الحاقی برای بازی Super Smash Bros. Ultimate استفاده کند.
در هر صورت در ساعت 9 صبح یازدهم ژوئن خبرهای بیشتری درباره این موضوع خواهیم شنید.
زمان سخنرانی: تایید شده اما اعلام نشده است.
و در نهایت Devolver Digital را داریم که از طریق توییتر اعلام کرده بود احتمالاً یک سخنرانی ویژه خواهد داشت و شاید این کار توسط مدیرعامل این شرکت Nina Struthers انجام شود.
زمان سخنرانی: در واقع نمی‌توان این جلسه را سخنرانی تلقی کرد بلکه اولین پخش برنامه Stadia Connect است که ششم ژوئن ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.
هر چند اساساً این رویداد بخشی از E3 نیست و برگزاری آن در مشارکت با ESA صورت نگرفته اما گوگل هم با انتشار اعلامیه‌ای درباره سرویس استریمینگ Google Stadia نشان داده که تمایل دارد بخشی از این رویداد باشد.
Phil Harrison مدیر این سرویس در یک ارائه 25 دقیقه‌ای که ششم ژوئن برگزار شد درباره این سرویس که قرار است در سال جاری عرضه شود سخنرانی کرد. هزینه عضویت در این سرویس 9.99 دلار در ماه است و مشترکین آن می‌توانند از سرویس گیم استریمینگ نامحدود آن با کیفیت 4K HDR و فریم ریت 60 fps استفاده کنند. برای اجرای بازی از طریق این سرویس می‌توانید از Chromecast Ultra روی تلویزیون و از مرورگر کروم در کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کنید. همچنین دارندگان گوشی پیکسل گوگل هم می‌توانند از این سرویس برای اجرای بازی روی گوشی استفاده کنند.