ساعت هوشمند

21 قابلیت مفید ساعتهای هوشمند کودک

21 قابلیت مفید ساعتهای هوشمند کودک

21 قابلیت مفید ساعتهای هوشمند کودک

این ساعت‌های هوشمند، مخصوص کودکان طراحی شده اند و با ساعت‌های اپل و سایر ساعت‌های اسپرت متفاوت هستند. این ساعت‌ها قابلیت‌های منحصربفردی دارند که منجر به حفظ امنیت کودکان می‌شوند و بعلاوه می‌توانند مثل یک گوشی هوشمند هم کار کنند.

1. تماس تلفنی و ویدیویی
اطلاع داشتن از موقعیت مکانی کودک در هر لحظه و هر زمانی، منجر به ایجاد اطمینان خاطر می‌شود. برخی از مدل‌های ساعت هوشمند کودک از طریق بلوتوث، وای فای، اینترنت نسل دوم یا سوم به گوشی هوشمند متصل می‌شوند. می‌توانید با کودکتان تماس ویدیویی برقرار کنید. اما بعضی مدل‌ها مثل گوشی‌های هوشمند نیاز به خرید اشتراک ماهیانه دارند.

2. ارتباطات دو طرفه
ساعت هوشمند جی‌پی‌اس دار، بسیار فراتر از یک ردیاب جی‌پی‌اس ساده است. گاهی اوقات فقط می‌خواهیم از موقعیت مکانی فرزندمان مطلع شویم اما وجود قابلیت برقراری تماس و ارسال پیام هم بسیار مفید است.

3. پیام صوتی و متنی
اگر فرزندتان در مدرسه یا سینما باشد باز هم می‌توانید به او ویس یا پیام متنی ارسال کنید. این قابلیت برای مواقعی که ملاقات کاری دارید و باید به فرزندتان پیام ارسال کنید بسیار مفید است. پدر و مادر کودک همیشه می‌توانند به او پیام صوتی یا تصویری ارسال کنند. این یک راهکار ساده است که به شما اطمینان می‌دهد کودکتان در امنیت کامل به سر می‌برد.

4. لیست تماس امن
کودک شما فقط می‌تواند با عده محدودی تماس برقرار کرده یا تماس آنها را دریافت کند. در برخی مدل‌های ساعت هوشمند والدین می‌توانند یک لیست سفید تهیه کنند که تا 20 شماره تلفن در آن ثبت می‌شود و تنها همین شماره‌ها می‌توانند با کودکتان ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب افراد غریبه نمی‌توانند با فرزند شما در تماس باشند. همچنین نیازی نیست که کودکتان شماره‌ها را به خاطر بسپرد و می‌توان آنها را با نام (مادر، پدر و غیره) ذخیره کرد.

5. ردیاب جی‌پی‌اس
یکی دیگر از مزایای قابل توجه ساعت جی‌پی‌اس دار، امکان ردیابی کودک است. ممکن است کودک شما در حال بازی در پارک یا در یک پیک نیک در مدرسه باشد. با قابلیت جی‌پی‌اس می‌توانید هر لحظه او را ردیابی کنید.

6. ردیابی بلادرنگ
در مواقع اضطراری و اورژانسی لازم است که بلافاصله از موقعیت فرزندتان مطلع شوید. برخی ساعت‌های هوشمند جی‌پی‌اس دار امکان ردیابی بلادرنگ کودکتان را فراهم می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید موقعیت دقیق فرزندتان را روی نقشه پیدا کنید حتی اگر در حال حرکت بوده و نتواند به پیام شما پاسخ دهد.

7. حصار جغرافیایی
تکنولوژی جی‌پی‌اس این امکان را فراهم کرده که بتوانید یک حصار جغرافیایی مجازی تعریف کنید تا در صورت خروج فرزندتان از این محدوده یک هشدار به شما ارسال شود. این یکی از جالب ترین امکانات این ساعت‌ها محسوب می‌شود.
شرایط زیادی هستند که در آنها به دلیل سطح بالای خطراتی که فرزندتان را تهدید می‌کند، نمی‌خواهید که او از دید شما خارج شود. در این شرایط حتی اگر فرزندتان در حوزه دید شما باشد باز هم این امکان وجود دارد که در یک لحظه از او غافل شوید و او را گم کنید. در بازارهای بزرگ، پارک، ساحل و هر جایی که جمعیت زیادی وجود دارد ممکن است کودکتان به راحتی از دید شما خارج شود. اما با این قابلیت در صورت خروج کودکتان از محدوده تعیین شده توسط شما، بلافاصله یک هشدار دریافت خواهید کرد.

8. نمایش هشدار و اعلامیه‌ها روی گوشی شما
برخی ساعت‌های هوشمندی که قابلیت ردیابی از طریق جی‌پی‌اس را دارند، می‌توانند در زمان‌های مشخص شده به شما اطلاعیه ارسال کنند. می‌توانید ساعت را طوری تنظیم کنید که هر یک ساعت یا هر پنج دقیقه موقعیت کودکتان را به شما اطلاع دهد.
این ویژگی می‌تواند در شرایط مختلف به شما اطمینان خاطر بدهد. مثلاً اولین باری که قرار است کودکتان با دوچرخه به منزل برگردد یا اولین باری که به تنهایی به منزل دوستش می‌رود.

9. ثبت تاریخچه لوکیشن‌های جی‌پی‌اس
تاریخچه موقعیت‌های مکانی کودکتان ذخیره می‌شود تا بتوانید بعداً آن را بررسی کنید. این تاریخچه به همراه ساعت و تاریخ ثبت می‌شود تا بتوانید بررسی کنید که کودکتان دقیقاً به چه جاهایی رفته یا نرفته است.
اگر پیش از این فرزندتان به جایی رفته که برای او ممنوع کرده بودید، این قابلیت می‌تواند به برقراری دوباره اعتماد شما به وی کمک کند. البته باید توجه داشته باشید که ممکن است مثلاً فرزند شما ساعت را در منزل دوستش قرار دهد تا تصور کنید که در آن تاریخ و زمان خاص در منزل دوستش بوده است.
این ویژگی برای پیدا کردن وسایلی که فرزندتان گم کرده هم مفید است. با داشتن تاریخچه مسیرهایی که او در یک روز طی می‌کند، وقت شما فقط صرف جستجو در مکان‌هایی می‌شود که احتمال قرار داشتن آن وسیله در آنجا وجود دارد.

10. دکمه وحشت
اگر فرزندتان گم شده یا به هر دلیلی بترسد و وحشت کند می‌تواند دکمه وحشت را فشار دهد تا شما بلافاصله متوجه شوید. می‌توانید از قبل ساعت را تنظیم کنید که در چنین مواقعی با یک شماره تلفن خاص تماس بگیرد تا یک هشدار به همراه موقعیت مکانی فرزندتان به این شماره ارسال شود.
در چنین مواقعی می‌توانید خودتان هم با فرزندتان تماس بگیرد و اوضاع را بررسی کنید تا در صورت وجود خطر با پلیس تماس گرفته و موقعیت مکانی او را به آنها اطلاع دهید.

sos key

11. شنیدن صدای محیط
این گزینه تقریباً یک گزینه جاسوسی محسوب می‌شود و توصیه می‌کنیم که تنها در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. ساعت‌های هوشمند کودک این امکان را برای والدین فراهم کرده اند که به صدای اطراف ساعت گوش بدهند و از امنیت کودکشان مطمئن شوند.

12. اطلاعات اضطراری
والدین می‌توانند اطلاعات اضطراری مربوط به وضعیت سلامت کودک را روی ساعت وی ثبت کنند. در شرایط اورژانسی کودکی که ساعت را به دست بسته به راحتی قابل شناسایی است. این گزینه برای کودکانی که حساسیت شدید یا مشکلات سلامتی دارند، بسیار مفید خواهد بود.

13. هشدار دستکاری
می‌توانید هشدار دستکاری را تنظیم کنید تا اگر فرزندتان (یا هر فرد دیگری) ساعت را از مچ وی باز کرد به شما اطلاع داده شود. در چنین شرایطی شما یک هشدار به همراه آخرین اطلاعات مکانی کودکتان دریافت خواهید کرد.

14. پیدا کردن ساعت
برخی ساعت‌های هوشمند گزینه‌ای به نام “پیدا کردن ساعت” دارند که با فعال کردن آن ساعت شروع به زنگ زدن می‌کند. این قابلیت برای پیدا کردن ساعت در مکان‌هایی مثل یک اتاق شلوغ بسیار مناسب است.

15. ردیاب سلامت و فعالیت
این ویژگی به دو دلیل بسیار مفید است. اول این که کودکان را تشویق به فعالیت بیشتر و مشارکت در فعالیت‌های ورزشی می‌کند. هر چیزی که باعث افزایش فعالیت بدنی کودک شود برای او مفید خواهد بود. می‌توانید اهدافی را برای او تنظیم کنید (مثل تعداد قدم‌هایی که در یک بازه زمانی طی می‌کند) تا فعالیت او بیشتر شود. بعلاوه این قابلیت باعث می‌شود که استفاده از ساعت برای فرزندتان سرگرم کننده تر شود و بعد از گذشت مدتی کوتاه از آن خسته نشود. البته باید مراقب باشید که قابلیت‌هایی مثل این مورد منجر به پرت شدن حواس فرزندتان در مدرسه و یا هنگام فعالیت‌های درسی نشود.

16. ساعت صوتی
با ساعت صوتی فرزندتان همیشه از زمان اطلاع دارد و بهانه‌هایی مثل “نمی دانستم ساعت چند است” برای او موجه نخواهد بود.

17. دوربین
کودکان به عکس گرفتن، ضبط ویدیو و سلفی گرفتن علاقه زیادی دارند. برخی از ساعت‌های هوشمند دوربین جلو و قابلیت ضبط ویدیو هم دارند.

18. فیلترهای عکس
کودکتان می‌تواند تصاویر ضبط شده را با یک قاب منحصر بفرد، یک فیلتر یا جلوه‌های ویژه تنظیم و سفارشی سازی کند. برخی ساعت‌ها امکان ادیت کردن عکس و ویدیو را هم فراهم کرده‌اند.

19. پخش فایل‌های چند رسانه‌ای
مسلماً همه والدین علاقه دارند که فرزندشان خلاق بوده و بتواند موسیقی‌های مورد علاقه اش را گوش کند. اما از طرفی امرزه کودکان وقت زیادی را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند. برخی ساعت‌های هوشمند امکان پخش موسیقی و ویدیو (برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم) را دارند. البته باید برای این ویژگی حد و مرز قائل شد.

20. تقویم شخصی
کودکان هم می‌توانند مثل پدر و مادرها تقویمی شخصی با اعلامیه و یادآوری داشته باشند. این ویژگی برای یادآوری فعالیت‌های ورزشی، تکالیف و تاریخ تولد بسیار مفید است. والدین می‌توانند یک تکلیف و کار خاص برای کودکشان تعریف کنند تا ساعت، انجام این کار را به آنها یادآوری کند. این قابلیت به آنها کمک می‌کند تا مسئولیت‌هایشان را انجام داده و با افزایش مسئولیت پذیری منجر به بیشتر شدن عزت نفس آنها می‌شود.

21. بازی‌های آموزشی
برخی ساعت‌های هوشمند بازی‌های آماده‌ای دارند و برخی قابلیت نصب بازی جدید را هم دارند. طیف بازی‌های قابل نصب در این ساعت‌ها بسیار متنوع است و بازی‌های زیادی از حیوانات خانگی مجازی گرفته تا ماشین حساب روی این ساعت‌ها قابل نصب است. می‌توانید بازی‌هایی را روی ساعت کودکتان نصب کنید که سرگرم کننده و آموزنده باشند و به آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موضوعات درسی کمک کنند.