پاوربانک

بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ

بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ

مصرف بهینه انرژی نقش مهمی در افزایشِ عمر باتری وسایل الکترونیکی قابل حمل بازی می کند. باتوجه به این‌که تکنولوژی باتری‌ها اخیرا پیشرفت چندانی نداشته، تولید‌کنندگان سخت‌افزار در تلاش‌ هستند که  از توان باتری های موجود حداکثر استفاده را ببرند. به این معنی که لپ‌تاپ‌های جدید انرژی کم‌تری نسبت به لپ‌تاپ‌های قدیمی مصرف می‌کنند. این مسئله علاوه بر این که عمر شارژ باتری را افزایش می‌دهد، این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم به وسیله ی پاوربانک‌های قابل حمل، لوازم الکترونیکی خود را دوباره شارژ کنیم. در ادامه به معرفی بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ می‌پردازیم و همچنین چند نکته که در هنگام خرید پاوربانک باید مدنظر قرار دهید را بیان می‌کنیم.

از سازگاری پاوربانک با لپ‌تابتان مطمئن شوید

برای حاصل شدن بهترین نتیجه، لپ‌تاپ شما باید از استاندارد (USB Power Delivery (PD تبعیت کند. به عنوان مثال، مدل های MacBook Pro، Dell XPS ۱۳ و Pixelbook گوگل این قابلیت را دارند. به دلیل اینکه توان مصرفی لپ‌تاپ ها با یکدیگر متفاوت است، حداقل ۳۰W  USB-PD را مدنظر قرار دهید، البته جایگزین‌های ۱۰۰W و بیشتر نیز وجود دارد که گران‌تر هستند. برای این که کارآمد ترین پاوربانک را انتخاب کنید، مشخصاتی را که تولید کننده در مورد مصرف توان لپ‌تاپتان داده را چک کنید.

حتی اگر شارژر لپ‌تاپتان ۶۰W یا ۱۰۰W هست، باتری۳۰W  USB-PD می‌تواند کارآمد باشد. تنها ایرادش این است که نمی‌تواند با بیشترین سرعت لپ‌تاپ را شارژ کند. به عنوان مثال در بعضی مواقع، هنگامی که لپ‌تاپ شما در حال شارژ از طریق پاوربانک است، در صد شارژش افزایش پیدا نمی‌کند (اما در هر حال عمر کلی شارژ باتری افزایش می یابد).

  1. Mophie Powerstation AC

بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ
Mophie Powerstation AC غولیست که تقریبا می‌تواند از عهده‌ی شارژ هر وسیله‌ای که داخل کیفتان دارید برآید. مجهز به پورت ۱۱۰V-۱۰۰W AC bona fide، پورت شارژر USB-C ۳۰W و پورتUSB-A ۲,۴A که قابلیت شارژ سریع را فراهم می کند.

خبر خوب این که، می‌توانید هر سه‌ی این پورت‌ها را برای شارژ همزمان سه وسیله استفاده کنید. این باتری گنجایش قابل توجه ۲۲,۰۰۰mAh را دارد، که می‌تواند یک لپ‌تاپ ۹۰ واتی را به مدت یک ساعت شارژ کند. اگر از لپ‌تاپ USB-C ۳۰W استفاده می‌کنید، به مدت ۱۵ ساعت می‌توانید با Mophie Powerstation AC آن را شارژ کنید. برای اکثر گوشی‌های هوشمند این مقدار به بیش از ۱۰۰ ساعت هم می‌رسد.

قیمت بالا و وزن نسبتا سنگین از عیوب این پاوربانک است. با وزن ۷۵۷گرمی بهتر است آن را در کیفتان قرار دهید تا این که در جیبتان حمل کنید.

  1. Jackery PowerBar

بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ

 

اگر به دنبال پاوربانکی ارزان‌تر از mophie -که قبلا اشاره شد- هستید و همچنان خروجی توان‌بالا می‌خواهید، نگاهی به Jackery PowerBar بیندازید. با قیمتی نصف mophie، توان خروجی این پاوربانک ۸۵W و  گنجایش آن ۲۰,۸۰۰mA  است.

قیمت کم‌تر ، گنجایش اندکی کمتر و خروجی ۸۵W است (با این وجود می‌تواند با بیشترین سرعت MacBook Proی ۱۵ اینچی را با USB-PD شارژ کند) از ویژگی های این برند است. Jackery دارای یک خروجی AC، دو پورت USB-A و یک پورت USB-C است. پورت USB-A خروجی ۵V-۲,۴A و پورت USB-C خروجی استاندارد شارژ سریع ۳ آمپری را تامین می کند.

دقت کنید که این پاوربانک دارای یک فن جهت خنک سازی است، بنابراین چندان هم بیصدا نیست. وزنی معادل ۶۸۹ گرم دارد و همچنین همین محصول با ظرفیت بالاتر ۲۳,۲۰۰mAh با قیمت بالاتر، ارائه شده است.

  1. TYLT Energi Pro Power Backpack

بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ

اگر در جستجوی پاوربانک برای لپ‌تاپ خود هستید، بی‌شک باید تا به حال دریافته باشید که این وسیله، وزنی نه چندان سبک خواهد داشت. یک روش این است که از کیفی راحت با قابلیت مدیریت سیم ها استفاده نمایید.  TYLT Energi Proنمونه ی چنین کیفی است.

TYLT  قابلیت حمل لپ‌تاپ ۱۵ اینچی را دارد و دارای ۱۱ جیب جهت ایجاد نظم در قرارگیری وسایل است. همچنین دارای یک پاوربانک ۲۰,۱۰۰mA در مد USB-PD  ،خروجی ۴۵W (که برای اغلب لپ‌تاپ های سبک از قبیل MacBook اپل و Pixelbook گوگل کافیست) جهت شارژ سریع حمل می باشد.

خروجی پاوربانک این کیف شامل دو پورت USB-A و یک پورت USB-C (۳A جهت شارژ سریع) می باشد و از پورت micro-USB آن برای شارژ خود پاوربانک استفاده می‌شود. برای کسانی که زیاد اهل سفرهای هوایی اند، این کیف با مقررات مختص کیف های لپ تاپ همخوانی دارد. همچنین دارای محفظه‌ای برای بلاک کردن RFID و نیز ضدآب است.

  1. RAVPower ۲۶۸۰۰ PD

بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ
اگرچه اغلب پاوربانک‌های این لیست تاکید زیادی روی خروجی توان بالا و ظرفیت بالا دارند،  RAVPower به نحو ساده تری با این مسئله کنار آمده است. مهم‌ترین مزیت این پاوربانکِ ۲۶,۸۰۰mAh ای این است که با داشتن ورودی USB-C سریعا و در حدود ۵ ساعت شارژ می‌شود.

RAVPwer  با داشتن خروجی ۳۰W، مناسب لپ‌تاپ‌های کم‌مصرف مثل MacBook و Dell XPS ۱۳ است (اما می‌توان از آن برای مدل‌های پرمصرف هم استفاده کرد). خروجی آن شامل یک پورت USB-C PD و دو پورت USB-A ۵V-۲,۴A برای شارژ سریع موبایل‌های هوشمند است.

این پاوربانک بازخورد‌های زیادی ازنظر ظرفیت و همچنین امکان شارژ شدن سریعش گرفته است. این محصول ارزان‌ترین پاوربانک معرفی شده در این لیست است.

  1.  MaxOak MacBook Charger

بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ

 

اگر MacBook ساخت سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۱۸ دارید، MaxOak’s MacBook Charger مختص شماست. با ظرفیت خیلی زیاد ۳۶,۰۰۰mAh که فراتر از محدودیت ۲۷,۰۰۰mAhای اعلام شده از سوی چندین شرکت هواپیمایی است. همچنین با وزن ۸۹۸ گرم که نسبتا سنگین است.

این پاوربانک همراه با آداپتور MacBook از هر نوع ارائه شده است، همچنین به واسطه‌ی USB-C PD، سازگار با هر نوع لپ تاپ حداکثر ۴۵ واتی است. با یک بار شارژ شدن، می تواند تقریبا ۹ بار iPhone X را شارژ کند، یا عمر شارژ باتری MacBook Pro ۱۵ اینچی تان را ۲ برابر کند. علاوه بر این‌ها از نظر ظاهری هم با سایر گجت‌های اپل همخوانی دارد.

تمام ۴ خروجی MaxOak’s MacBook Charger را می‌توانید همزمان استفاده کنید، یک خروجی ۱۶٫۸V-۴,۶A ،یک USB-C PD با حداکثر توان ۴۵W و دو آداپتور۵V-۲.۱A  و USB-A برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها قابل استفاده می باشد. این پاوربانک باتوجه ظرفیت و امکاناتی که ارائه می دهد، قیمت خوبی نیز دارد.

  1. EcoFlow RIVER

بهترین پاوربانک‌های لپ‌تاپ

این محصول پاوربانکی برای استفاده‌ی روزمره نیست؛ چون با توجه به سایزش در اغلب کیف ها به راحتی جا نمی‌گیرد. در عوض می‌توانید از آن در ماشینتان، پیکنیک یا هرجای دیگر که با کمبود پریز برق مواجهید استفاده کنید.

RIVER در مجموع دارای ۱۱ خروجی است، شامل دو خروجی AC ، دو خروجی DC، یک پورت ۱۲V برای ماشین، دو USB-C و ۴ پورت USB-A (که دو تا از آن‌ها دارای مشخصه ی شارژ سریع  ۵V-۲,۴Aاند). این پاوربانک شارژ ۴۱۲Wh ای خود را به مدت یک سال نگه می‌دارد.

شارژ کامل EcoFlow RIVER از طریق ورودی AC اش در شش ساعت و یا توسط شارژر ماشین در نه ساعت انجام می‌شود. این پاور بانک پنج بار کامل لپ‌تاپ شما را شارژ می کند و نیز می‌توانید از ۱۱ خروجی آن به طور همزمان استفاده کنید. آن را داخل ماشین گذاشته و کل هفته را از داخل چادر پیکنیکتان مشغول کار باشید!

با داشتن پاوربانک‌ها هر کجا که هستید به فعالیت کاریتان ادامه دهید

صرف نظر از این که کجا هستید، یا این که از لپ تاپ USB-C PD نسل جدید استفاده می کنید یا از یک مدل AC قدیمی، با داشتن این پاوربانک‌ها محدودیتی برای ادامه دادن کارتان ندارید.

 

 

منبع : Makeuseof