آنتی ویروس, وبلاگ

دلایل نیاز شما به آنتی ویروس

دلایل نیاز شما به آنتی ویروس

دلایل نیاز شما به آنتی ویروس بدین جهت است که طی چند سال گذشته میزان آلودگی کامپیوتر ها به ویروس های مختلف در سراسر جهان به طرز چشمگیری افزایش یافته است و متاسفانه نشانه ای از کاهش این معظل جهانی نیز به چشم نمی خورد.

با توجه به بررسی ها و آمارهای به دست آمده، 27 میلیون ویروس، نرم افزار جاسوسی و انواع بدافزارها تنها در سال 2014 ایجاد شده اند که تنها خانواده های ایالت متحده آمریکا را متحمل به پرداخت حدودا 4.55 میلیارد دلار خسارات به صورت سالیانه کرده است.
بدون شک دستیابی به درک عمومی بهتر از ویژگی ها و رفتار های ویروس های کامپیوتری، به محافظت در برابر خسارات وارده از جانب آن ها کمک شایانی به شما خواهد کرد. بنابراین به معرفی ویروس کامپیوتری و راه های مقابله و اجتناب از آن می پردازیم.

ویروس کامپیوتری چیست؟

ویروس کامپیوتری در حقیقت یک فایل یا یک تکه کدی است که قادر به تکثیر خود بدون کسب اجازه و اطلاع شما می باشد و اثرات مضر و مخربی مانند: تخریب اطلاعات و مشکلاتی در هارد دیسک شما را به دنبال خواهد داشت.
ویروس ها به سرعت انتقال می یابند، حتی می توانند به گونه ای برنامه ریزی شوند که به کامپیوتر دوستان، خانواده و همکاران شما در قالب ایمیل ارسال شوند. در حقیقت این ویروس ها، خود را در قالب پیوست های ایمیل، تصاویر و یا رسانه های قابل دانلود پنهان می کنند.

چگونه می توان از آلودگی کامپیوتر به یک ویروس مطلع شد ؟

نشانه های یک ویروس کامپیوتری به طور کلی مشخص و قابل ملاحظه است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• توقف های تصادفی کامپیوتر
• کاهش عملکرد و سرعت کلی کامپیوتر
• افزایش پاپ آپ ها و تبلیغات
• فعالیت های مشکوک پست الکترونیکی (ایمیل)
اگر کامپیوتر شما با هر کدام از مسائل فوق مواجه شد، بهترین راه ممکن دانلود یک آنتی ویروس معتبر و اجرای یک اسکن کامل به منظور حذف ویروس ها و بازیابی کامپیوتر شما می باشد.

چگونه از ویروس ها در امان بمانیم؟

اصلا نیازی به نگرانی نیست. بر خلاف تصور عموم، اجتناب از ویروس ها مسئله ی پیچیده ای نیست. به سادگی کامپیوتر و نرم افزار آنتی ویروس خود را مطابق آخرین تغییرات و به روز رسانی ها به روز نگه دارید، اسکن های روزانه ویروس را اجرا کنید، از تهدیدات اخیر با خبر باشید و به هنگام دانلود فایل ها، باز کردن پیوست های ایمیل و گشت و گذار در اینترنت هوشیار باشید.