ساعت هوشمند

9 مزیت ساعت هوشمند

9 مزیت ساعت هوشمند

خیلی از افراد بر این باورند که خریدن ساعت هوشمند هدر دادن پول است. متاسفانه چنین افراد اطلاع ندارند که یک ساعت هوشمند چه قابلیت‌ها و مزایایی دارد.

احتمالاً خواننده‌های این مطلب هم دو گروه هستند، گروه اول کسانی که باور دارند خریدن ساعت هوشمند یعنی دور ریختن پول و گروه دوم کسانی هستند که احتمالاً قصد خرید ساعت هوشمند را دارند و می‌خواهند با مزایا و معایب این ساعت‌ها آشنا شوند.
به هر دو گروه توصیه می‌کنیم که ادامه این مطلب را مطالعه کنند. قطعاً پس از خواندن آن متوجه می‌شوید که آیا ساعت هوشمند برای شما مناسب هست یا خیر.

ساعت هوشمند

مزایای مهم ساعت‌های هوشمند
اما ساعت هوشمند نسبت به یک گوشی هوشمند چه قابلیت‌های بهتری دارد که باعث می‌شود ارزش صرف هزینه را داشته باشد؟ در ادامه نگاهی به بعضی از ویژگی‌های کلیدی ساعت‌های هوشمند داریم که ممکن است شما را تشویق به خرید این ساعت‌ها کند.

1. داشتن قابلیت‌هایی فراتر از نمایش زمان
افراد زیادی به ساعت مچی علاقه دارند. این علاقه یا به خاطر عملکرد ساعت مچی (نمایش زمان) یا به دلیل زیبایی آن است. یک ساعت مچی زیبا می‌تواند جلوه‌ی فوق العاده زیبایی روی دست شما داشته باشد.
اما به دلیل فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند روزبروز از محبوبیت ساعت مچی کاسته می‌شود. وقتی موبایل شما علاوه بر ساعت، تقویم و آلارم هم دارد چه نیازی به خرید ساعت مچی دارید؟ یکی از دلایل کاهش فروش ساعت مچی در چند سال اخیر هم همین موضوع است.
اما ساعت‌های هوشمند به دلیل اینکه قابلیت‌ها و امکانات خاص و متفاوتی را عرضه می‌کنند، در حال تغییر این روند هستند. این ساعت‌ها علاوه بر ارائه قابلیت‌های یک ساعت معمولی امکانات و ویژگی‌هایی دارند که تلفن‌های هوشمند ندارند. در ادامه این مقاله با این امکانات بیشتر آشنا خواهید شد.

ساعت هوشمند

2. یک ابزار راحت و کاربردی برای مسیریابی
James L. McQuivey تحلیلگر موسسه تحقیقاتی Forrester Research ساعت هوشمند را این طور توصیف می‌کند:
“کسی که نسبت به خود شما، از نیازهایتان بیشتر اطلاع دارد.”
برای مثال وقتی در حال طی کردن مسیری هستید اپل واچ (ساعت هوشمند اپل) می‌تواند با لرزش‌های مختلف مشخص کند که برای رسیدن به هدف باید به چپ بپیچید یا به راست. به این ترتیب یک راهنمای غیر تصویری دارید که شما را برای رسیدن به هدف راهنمایی می‌کند و نیازی نیست که دائماً نگاهتان به گوشی هوشمند باشد. به جای خیره شدن به نقشه می‌توانید از مناظر لذت ببرید.

مسیریابی با ساعت هوشمند

3. پیدا کردن موبایل، کلید یا هر وسیله دیگری
مسلماً شما هم موافق هستید که گم کردن موبایل یا کلید می‌تواند تجربه فوق العاده بدی باشد که همیشه در مواقع حساسی اتفاق می‌افتد که نباید دیر کنیم.
خوشبختانه ساعت هوشمند می‌تواند مانع روی دادن چنین اتفاق ناخوشایندی شود.
اکثر ساعت‌های هوشمند یک گزینه برای پیدا کردن موبایل دارند. می‌توانید موبایل یا هر دستگاه دیگری را به این ساعت‌ها متصل کنید تا زنگ آن را به صدا درآورند و از این طریق آن را پیدا کنید.
در صورتی که موبایلتان گم شد، تنها با فشردن چند دکمه از ساعتتان می‌توانید آن را پیدا کنید.

4. داشتن قابلیت‌های نظارت بر تناسب اندام و فعالیت‌های بدنی
خیلی از ساعت‌های هوشمند دارای ابزارهای نظارت بر تناسب اندام و وضعیت بدن هستند و به شما کمک می‌کنند به اهدافتان در زمینه تناسب اندام برسید. بنابراین اگر قصد تهیه ابزارهای نظارت بر تناسب اندام یا گام شمار را دارید، می‌توانید به جای آن یک ساعت هوشمند بخرید.
ساعت هوشمند می‌تواند تعداد گام‌ها، فاصله طی شده، کالری مصرف شده، ضربان قلب، نبض، میزان خواب و استراحت شما را محاسبه کند؛ بعلاوه برخی از این ساعت‌ها قادر به محاسبه معیارهای مهم دیگری هم هستند که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید. در این مطلب، بررسی جامعی از ابزار نظارت بر تناسب اندام LQM EX1 منتشر شده که یک ساعت هوشمند خوب هم می‌تواند این قابلیت‌ها را عرضه کند.

ثبت فعالیت ورزشی با ساعت هوشمند

5. پاسخ دادن به پیام‌ها و برقراری تماس‌های فوری
با داشتن ساعت هوشمند دیگر نیازی به درآوردن گوشی از جیب یا کیفتان ندارید. می‌توانید وقتی در حال راه رفتن هستید به پیام‌ها یا تماس‌های صوتی خودتان پاسخ دهید. این ویژگی برای مواقعی که همراه داشتن گوشی زشت یا نامناسب است بسیار مفید است.
برخی از ساعت‌های هوشمند امکان برقراری تماس صوتی را هم دارند. به این ترتیب مثل فیلم‌های تخیلی از جمله جنگ ستارگان، می‌توانید از طریق ساعتتان با دیگران تماس صوتی برقرار کرده و با فردی که فاصله زیادی با شما دارد، صحبت کنید.

برقراری تماس با ساعت هوشمند

6. مشاهده اعلامیه‌های شبکه‌های اجتماعی
یکی از امکاناتی که برای خیلی از افراد اهمیت زیادی دارد، این است که بتوانند همواره اعلامیه‌های فیسبوک، توییتر، واتساپ، اسنپ چت و سایر شبکه‌های اجتماعی را دریافت کنند.
برخی از ساعت‌های هوشمند پیام‌ها و فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی را به کاربر نمایش می‌دهند اما برخی دیگر امکان تعامل با این اپلیکیشن‌ها را هم فراهم می‌کنند. البته معمولاً توصیه نمی‌شود که از این روش به عنوان روش اصلی برای برقراری ارتباط با دیگران در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید چون روش سختی است اما برای مواقعی که مثلاً در حال راه رفتن یا دویدن هستید، این روش بسیار مفید است.

تلگرام

7. امکان استفاده حین فعالیت‌های بدنی
شاید بخواهید حین دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا انجام ورزش‌های دیگر به پیام‌ها، تماس‌ها یا اعلامیه‌هایتان دسترسی داشته باشید. اما حین انجام این فعالیت‌ها نمی‌توانید موبایلتان را همراه داشته باشید چون ممکن است در انجام فعالیت‌های بدنی اختلال و مزاحمت ایجاد کند. اینجاست که ساعت هوشمند می‌تواند بسیار مفید باشد.
حتی اگر در حال شنا باشید، می‌توانید از اپل واچ سری 2 استفاده کنید که تا 50 متر زیر آب هم می‌توان از آن استفاده کرد.

apple watch

8. ماندگاری بیشتر شارژ باتری نسبت به گوشی هوشمند
شاید اولین فکری که به ذهن شما می‌رسد این باشد که وقتی یک گوشی هوشمند خوب دارید، چه نیازی به ساعت هوشمند خواهید داشت؟ اما باید این تفکر را از ذهنتان خارج کنید چون برخی از ساعت‌های هوشمند باتری‌های قدرتمندی دارند که به هیچ وجه قابل مقایسه با موبایل نیست.
به عنوان مثال ساعت Pebble Time Steel تنها با یک بار شارژ کامل تا 10 روز روشن می‌ماند و ارتباط شما را با دیگران حفظ می‌کند.

 Pebble Time Steel

9. یک ابزار سرگرمی روی مچ شما
فرض کنید در حال پیاده روی هستید و ناگهان می‌خواهید یک ویدیو را در یوتیوب ببینید. با داشتن ساعت هوشمند یک یا دو کلیک از پخش فیلم مورد نظرتان در یوتیوب فاصله خواهید داشت.
وقتی در حال پیاده روی یا دویدن هستید می‌توانید ویدیوهای مورد علاقه تان را مشاهده کرده یا به موزیک محبوبتان گوش کنید. هر چند ساعت هوشمند هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین موبایل و کیفیت صفحه نمایش بزرگ آن شود اما مسلماً برای پخش سریع ویدیو و موسیقی حین فعالیت بسیار راحت و مناسب است.

تماشای فیلم در ساعت

آیا شیفته این مزایا شدید؟
اگر تا امروز از ساعت مچی هوشمند استفاده نکردید، مسلماً حالا با دانستن مزایای آن تشویق به خرید این ساعت‌ها می‌شوید. تجربه ثابت کرده برای کاربرانی که تحرک و رفت و آمد زیادی دارند و به آسان بودن نحوه استفاده از ابزارها اهمیت می‌دهند، ساعت هوشمند بسیار مناسب است.
اما اگر مزایای ساعت هوشمند شما را جذب کرده و قصد خرید دارید، توصیه می‌کنیم حتماً مشخصات هر ساعت را به دقت بررسی کنید. ممکن است بهترین ساعت هوشمند هم برای همه ایده آل و مناسب نباشد. همچنین حتماً سیستم عامل، مشخصات و ویژگی‌های ساعت‌های مختلف را بررسی کرده و بعد انتخاب کنید.

منبع : smartgeekwrist